Support

Har du frågor om din solcellsanläggning eller är dett något som inte fungerar som förväntat?

Nedan finns svar på vanliga frågor och problem som kan uppstå.

 

AKTUELL INFORMATION:
Pga omvärldsläget är trycket på solcellsmarknaden extremt högt.
Det råder förseningar och materialbrist i många led. Det kan ta lång tid att få svar och lösa vissa support-ärenden.

Jag ser inte min produktion i appen

Det här är det absolut vanligaste problemet som man upplever och det beror oftast på att din växelriktare tappat kontakten med internet.

Vad kan vara orsaken?

  • Har du bytt lösenord på WiFi hemma?
  • Har ni bytt router?
  • Sitter internet-sladden (LAN) till växelriktaren inte i routern?
  • Har du en två sk. HomePlug som leder internet från din router via elnätet till växelriktaren, i såna fall kanske dessa måste synkas?

Börja alltid med att starta om ert nätverk hemma.

Om du nyligen har bytt Wifi-nätverksnamn (SSID) eller Wifi-lösenord, så kan inte växelriktaren prata med internet längre. Konfigurera då om din router/WiFi till att använda det gamla nätverksnamnet och lösenordet som ni hade innan. Det är enklare än att försöka logga in i växelriktaren och konfigurera om internet inställningarna.

Vill du trots allt konfigurera om internet/Wifi på växelriktaren, ta del av  dokumentation och instruktionsvideos här bredvid.

Guider för appar och växelriktare

Felanmälan Supportärende

Har du problem som inte har med ovanstående frågor att göra är rekommenderar vi dig att kontakta support för det system som du använder direkt. Se kontaktuppgifter nedan:

 

Om du inte lyckas lösa ditt problem så skicka in ditt ärende till SolenergProjekt Support via formuläret här.

 

 

Hembesök och förstudie

Det handlar om ditt tak, en elinstallation med hög spänning och en långsiktig investering. Köp aldrig en anläggning utan en ordentlig förstudie och besiktning på plats.

Lösningsförslag

Våra projektörer och ingenjörer ger dig en lösning baserad på ditt taks förutsättningar, eventuell skuggning, vilka ambitioner du har, om t ex ett batteri ska finnas med i lösningen och allt annat som påverkar.

Leverans

Vårt första kundlöfte är 100% kvalitet i montage och elinstallation. Här finns inget utrymme för fel – så enkelt är det.

w

Kom igång

En gång kund alltid kund. Vi hjälper dig med allt pappersarbete kring bidragsansökningar, elavtal etc och ger all support du behöver när du behöver den